Overvalpreventie

Een nachtmerrie. Een drama. Dat is een overval voor iedereen die ermee te maken krijgt. De machteloosheid, de woede, de angst. Met een training Overvalpreventie voelen medewerkers zich zekerder, minder bang. Ze kunnen situaties beter inschatten, escalaties voorkómen en inspelen op onverwachte gebeurtenissen. En bewezen: het ziekteverzuim loopt terug!

Problemen voorkómen betekent goed kijken, effectief communiceren en doortastend handelen. De training sluit aan op de praktijk van iedereen die met geld of waardevolle goederen werkt. Waar dat dan ook is: in uitgaansgelegenheden, winkels, medische hulpposten of bij banken. Nazorg maakt een belangrijk deel uit van de training, want helaas, hoe je ook getraind bent, een overval is niet altijd te voorkomen.

De training beslaat drie dagdelen.

Waarnemingsles

Wie is verdacht? Wat is verdacht? Wat kun je rustig aan iedereen vertellen en wat niet? Waarnemen is de basis. Niet alleen in professionele situaties. De criminaliteit verplaatst zich van winkelstraten naar woonomgevingen. Als je het geleerde daadwerkelijk in de praktijk wilt leren brengen, is het verstandig ook de weerbaarheidstraining te doen.

De training duurt twee dagdelen.

 Agressietraining

Iemand komt met gebalde vuisten en vertrokken gezicht op je af. Dat is behoorlijk intimiderend. Ruzie tussen vrienden of cafébezoekers is ook geen pretje. Leer in deze ééndaagse training hoe je mensen kalmeert door bijvoorbeeld de juiste vragen te stellen en de vrienden van ruziemakers in te zetten.

De training duurt twee dagdelen.

 Weerbaarheidstraining

Zelfverzekerder worden in de praktijk – dat is de weerbaarheidstraning van Standbyu. Je leert hoe je je eigen veilige omgeving creëert. Vandaaruit leer je praktijkgerichte grepen en handelingen die jou en de mensen om je heen het leven kunnen redden.

Deze training beslaat een serie van zes tot acht bijeenkomsten.

Communicatietraining

179 nationaliteiten telt Rotterdam. Om bij iedereen de juiste snaar te raken is een speciale communicatietraining geen overbodige luxe. Hoe geef je een negatief gesprek een andere wending? Hoe voorkom je escalatie? Hoe interpreteer je signalen uit verschillende culturen? Voor iedereen in winkels of horecagelegenheden en iedereen met een receptiefunctie, maar bijvoorbeeld ook voor deurwaarders.

Deze training duurt twee dagdelen.

Een combinatie of op maat?

Staat de training die je zoekt niet hierbij? Of zoek je een combinatie van verschillende vaardigheden? Neem contact met ons op en we ontwerpen een training die precies aansluit op je vraag.

OOK EEN TRAINING VOLGEN BIJ STANDBYU?